Pracovní listy začínají úkoly, které je schopno plnit čtyřleté
dítě – mělo by v tomto věku zvládnout diferenciovat obrázek, který
mezi ostatní nepatří. V další fázi (a tak jsou také zaměřené
následující listy) rozlišuje obrázek obrácený vzhledem k ostatním
vzhůru nohama, ve fázi další určuje obrázky stranově (zrcadlově)
obrácené.
Zrakové vnímání se rozvíjí systematicky od narození dítěte a
u většiny dětí předškolního věku dosahuje potřebné úrovně pro
nácvik čtení a psaní po zahájení školní docházky. U dětí, které ve
čtení obtíže mívají, se v předškolním věku objevují nedostatky
v rozlišování tvarů, lišících se od sebe v rovině vertikální či
horizontální. Proto jsou další úkoly zaměřené na vyhledávání
shodných tvarů, dokreslování neúplných obrázků dle vzoru. Není opomenut
rozvoj zrakové paměti. Pomocí obrázků a dále i písmen je rozvíjena
schopnost zrakové analýzy a syntézy, rozlišování figury – pozadí se
zaměřením na vyhledávání obrázků a písmen na pozadí. Cvičení na
rozlišování reverzních figur pomáhají odstraňovat u dětí statické
inverze (listy s úkoly typu: Podtrhni, označ, vybarvi stejné tvary,
písmena… s prvním tvarem na řádku apod.). Nechybí ani listy sloužící
ke cvičení správného směru očních pohybů při čtení.
Předkládané pracovní listy slouží k rozvoji zrakové percepce u dětí; jsou využitelné pro děti od čtyř let a použitelné v případě oslabení vizuální diferenciace i pro děti druhého stupně základní školy. Běžně se dají využít k reedukaci u dětí s SPU a také v rámci prevence, aby případné oslabení této oblasti nebylo jednou z příčin obtíží při nácviku čtení.
Popis
Více informací
0212675
3 ks
Nové
K tomuto produktu doporučujeme: